KIEROWNIK MIEJSKO-GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚLESINIE OGŁASZA KONKURS OFERT NA STANOWISKO URZĘDNICZE

 

REFERENTA

 

W MIEJSKO - GMINNYM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚLESINIE

 

OD DNIA 11.03.2016 R.

 

 

 

I. Wymagania niezbędne:

 

  1. Wykształcenie wyższe.
  2. Obywatelstwo polskie.
  3. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, niekaralność, tj. osoba, która nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  4. Nieposzlakowana opinia,
  5. Znajomość przepisów prawa oraz umiejętności ich stosowania w praktyce:

- ustawy o świadczeniach rodzinnych,

- ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,

- ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,

- ustawy o pracownikach samorządowych,

- ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci.

     6. Biegła obsługa komputera w tym programów i technik komputerowych ze szczególnym

         uwzględnieniem edytorów tekstu i arkuszy kalkulacyjnych,

     7. Umiejętność organizacji pracy własnej i współpracy w zespole,

     8. Umiejętność pracy pod presją czasu,

     9. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku referenta,

    10. Konieczne doświadczenie w rozpatrywaniu spraw ze świadczeń rodzinnych

 

II. Dodatkowe wymagania:

 

  1. Zaangażowanie i terminowość wykonywania zadań,
  2. Umiejętność sprawnej organizacji pracy,
  3. Łatwość nawiązywania kontaktów z klientami i współpracownikami,
  4. Umiejętność analizy dokumentów,
  5. Kreatywność, komunikatywność, dokładność,
  6. Umiejętność negocjacji, przekonywania i argumentowania,
  7. Dyspozycyjność, rzetelność, sumienność i pracowitość,
  8. Kierowanie się zasadami etyki zawodowej,

 

 

III. Podstawowy zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

 

  1. Przygotowanie i realizowanie prac związanych z udzielaniem świadczeń rodzinnych
  2. Opracowywanie potrzeb i środków na świadczenia rodzinne na dany rok,
  3. Przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych  łącznie z pełną dokumentacją wynikającą z ustawy o świadczeniach rodzinnych i ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  4. Prowadzenie postępowania w sprawie przyznania i wypłacania świadczeń rodzinnych z obowiązującym stanem prawnym,
  5. Udzielanie informacji o uprawnieniach oraz pomocy przy załatwianiu spraw dotyczących świadczeń rodzinnych
  6. Opracowywanie decyzji administracyjnych,
  7. Sporządzanie list wypłat przyznanych świadczeń,
  8. Terminowe przyznawanie i realizowanie świadczeń,
  9. Prowadzenie rejestru wniosków wydawanych decyzji oraz teczek z dokumentacją realizowanych zadań,
  10. Wykonywanie wszystkich czynności związanych z obsługą programu komputerowego "Sygnity"
  11. Wykonywanie wszelkich sprawozdań świadczeń rodzinnych
  12. Weryfikacja i aktualizacja świadczeń rodzinnych
  13. Współpraca z innymi pracownikami oraz instytucjami,
  14. Wydawanie zaświadczeń dotyczących pobranych świadczeń,
  15. Prowadzenie postępowań w sprawie nienależnie pobranych świadczeń,
  16. Gospodarowanie środkami budżetowymi będącymi w dyspozycji danego stanowiska pracy i kontrolowanie prawidłowości ich wykorzystywania,
  17. Comiesięczne przygotowanie zapotrzebowania na świadczenia rodzinne oraz przekazywanie danych do projektu budżetu na kolejny rok,
  18. Archiwizowanie dokumentacji,
  19. Prowadzenie teczek spraw świadczeniobiorców zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
  20. Niezależnie od powyższego kierownik Ośrodka może zlecić wykonywanie innych czynności służbowych nie objętych niniejszym zakresem czynności lecz związanych z wykonywanymi zadaniami oraz pomocą społeczną,
  21. Przygotowywanie korespondencji do wysyłki,
  22. Obsługuje sprzęt biurowy (komputer, kserokopiarkę, drukarkę itp.) wyłącznie w celach służbowych,
  23. Przy wykonywaniu zadań pracownik jest obowiązany:

- udzielać osobom pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach,

- zachować w tajemnicy informacje uzyskane w toku czynności zawodowych, a także

   po ustaniu zatrudnienia, chyba, że działa to przeciwko dobru osoby lub rodziny,

- do podnoszenia swoich kwalifikacji.

 

IV. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

 

  1. Miejsce wykonywania pracy: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ślesinie  przy ul. Kleczewskiej 15, 62-561 Ślesin
  2. Stanowisko pracy: referent
  3. Czas pracy: pełen etat
  4. Praca od 01 kwietnia 2016 r.

 

 

 

V. Wymagane dokumenty:

 

  1. Życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
  2. List motywacyjny,
  3. Dokumenty poświadczające posiadane wykształcenie (kserokopie dyplomów lub zaświadczeń o stanie odbytych studiów) i inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
  4. Kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie,
  5. Kopie świadectw pracy,
  6. Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe, po zatrudnieniu konieczny będzie oryginał zapytania o udzielenie informacji o osobie,
  7. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, (Dz. U. z 2015r., poz. 2135)
  8. Oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku, na które prowadzony jest nabór,
  9. Zaświadczenie o zatrudnieniu – w przypadku trwania stosunku pracy.

 

Oferty konkursowe należy składać osobiście lub drogą pocztową w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem  „Nabór: Program Rodzina 500+” do dnia    17.03.2016r. pod adresem Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Kleczewska 15, 62-561 Ślesin do godziny 15:00, pokój nr 4.

Druki oświadczeń są do pobrania na stronie BIP Urzędu Miasta i Gminy Ślesin.

 

Aplikacje, które wpłyną do ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Informacja o wyniku naboru oraz lista kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Ślesin oraz tablicy ogłoszeń Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ślesinie. Oferty niekompletne i które wpłyną po terminie określonym powyżej nie będą rozpatrywane. Osoby spełniające wymogi formalne zostaną poinformowane o terminie kolejnego postępowania konkursowego. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie BIP Urzędu Miasta i Gminy Ślesin oraz na tablicy ogłoszeń Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ślesinie  w terminie 14 dni od daty zatrudnienia wybranego kandydata albo zakończenia procedury naboru, w przypadku, gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.

 

Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

w Ślesinie

Dorota   Adamska